lördag 2 april 2011

Vårväst

Jag stickar på något västliknande. Rätstickning i bomull. Det ska bli fickor på och alla kanter ska ha småmönstrat bomullstyg. Det hela började med att jag bläddrade i en tidning en lördagmorgon. Där såg jag en modebild på en kofta med ett rutigt band vid knäppkanten. Och så var det igång. Hela dagen höll jag på. Mätte på ett linne jag hade, räknade och stickade de svåraste, halsringning och ärmhål. Nu är jag på väg ner mot midjan och ser fram emot att göra fickor strax. Jag har bara ett och ett halvt nystan kvar så snart är det färdigt.



Vi har hantverkare i hallen idag. Katterna är inte alls till freds med det. Stängda dörrar, konstiga ljud, röster och dofter. De Rosa är ute någonstans och Eddy vankar av och an.

4 kommentarer:

  1. Det verkar vara ett avancerat projekt som du har dragit igång. Det ska bli spännande att se det färdiga resultatet.
    Sarah

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli jättesnyggt!
    Stickade sådana tröjor en gång i både bomull och ull. Kantade med småblommiga tyger.
    //BiZen

    SvaraRadera
  3. Det ska bli spännande att se resultatet.... låter jättefint.... Annika

    SvaraRadera
  4. Fint det blir!
    Jag håller med dig om härvorna! Jag tycker de är jättevackra onystade, men det är ju tyvärr omöjligt att arbeta i dem annars.
    Ja, det är ett nystan från ullcentrum som jag fick i julklapp förra året. Vad gör du för sjal?

    SvaraRadera